Pojdi na glavno vsebino

Predavanje iz cikla Šola za starše

21. oktober 2014

Spoštovani.

Obveščam vas, da bo v predavanje dr. Viljema Ščuke v organizaciji škofjeloškega LAS-a v četrtek, 23. 10. 2014, ob 18. uri. Moram pa vas opozoriti na eno spremembo. Predavanje bo zaradi velikega števila prijav v Kinu Sora.

Več o predavatelju in predavanju si lahko preberete spodaj.

Dr. Viljem Ščuka je zdravnik šolske medicine in psihoterapevt, ki je svojo strokovno dejavnost usmeril v raziskovanje in razvoj zdravega načina življenja otrok in mladostnikov. Raziskuje socialne bolezni, ki so posledica neustrezno naravnanih družbenih odnosov in izbranega življenjskega sloga posameznikov. Kritično je naravnan do permisivne vzgoje, ki je podlaga potrošniškega vedenja, in do neoliberalnega odnosa politike do zdravstva in šolstva. Človeka obravnava celostno in raziskuje njegove telesne, čutne, čustvene in miselne odzive, upoštevajoč človekove genetske značilnosti, temperament, značajske lastnosti in njegov način razmišljanja. Napisal je odmevni knjigi Šolar na poti do sebe ter Država v megli.

Za dosedanjo dejavnost na področju šolske medicine in psihoterapije je bil večkrat nagrajen, med drugim leta 2006, ko je prejel listino Frana Milčinskega za področje usposabljanja oseb z motnjami vedenja in osebnosti, leta 2008 je bil izbran kot »sončna osebnost« za delovanje na področju osebne in duhovne rasti, zdravega načina življenja, ekologije, sociale in zavzemanja za boljši svet. Združenje za pediatrijo slovenskega zdravniškega društva mu je septembra 2010 podelilo prestižno Derčevo priznanje za življenjsko delo v otroškem in mladinskem zdravstvu v Sloveniji.

Rajsko otroštvo – peklensko mladostništvo.

Naravna pot vzgoje teče preko odlaganja neposrednih zadovoljitev v korist dolgoročnejših ciljev. Odlaganje teženj pomeni čustveno napetost in nelagodje in je pobudnik za večjo možgansko dejavnost oz. za dvig akcijskega potenciala živčnih celic ter s tem za ozaveščenost nastalega dogajanja. Šele ozaveščenost sebe omogoča otroku in mladostniku sprejemanje ustreznih odločitev, za katere je odgovoren sam. S tem postane svobodno in odgovorno bitje, ki se zna odločati po lastni pameti in ne več po nagonih.

Če je vzgoja permisivna in dopušča otroku že v zgodnjem otroštvu takojšnjo zadovoljitev določenih potreb ali želja, se bo otrok naučil izsiljevati, saj ne bo vajen potrpežljivosti v stiski. S popuščanjem ne izražamo otrokom ljubezni, ampak jim z razvajanjem vsiljujemo odvisnost od drugih, do zadovoljitve se naučijo priti z izsiljevanjem in ustrahovanjem. Širše okolje se takemu vedenju razvajenih otrok upre, mladostniki pa se na zahteve okolja odzovejo z odpori in agresivnostjo, nemalokrat z zlorabo tobaka, drog in alkohola. Naravne poti vzgoje so tiste, ki urijo pri otrocih zmožnosti za osebnostno rast. Za šolarje kjerkoli na tem planetu je potrebno uriti vsaj tri: ozaveščenost, pripadnost in učinkovitost.

Saša Bogataj Suljanović, šolska svetovalna delavka 

Spletno mesto za boljše delovanje uporablja piškotke.
Ti piškotki ne posegajo v vašo zasebnost. Več ...